Letecké společnosti se začaly chlubit provozováním letů na biopaliva. V roce 2008 to byla Virgin Airlines. Následovaly Qatar Airlines nebo Continental. V nedávné době pak KLM a německá Lufthansa. Ta plánuje být první společností používající výhradně biopaliva namísto vysokooktanového kerosinu. Skvělé! Chce se křičet. V současnosti se ale o žádnou výhru nejspíš nejedná. Spíše o marketingový trik. Zásadní otázkou totiž je původ biopaliv, jak se zpracovávají a vyrábějí. Vše se točí kolem emisí CO2. A jednoznačně se nedá říci, že by biopaliva (nebo biopalivová aditiva) vítězila (nebudeme-li poměřovat samotný provoz). Proti biopalivům hovoří způsob pěstování, který vyžaduje zábor zemědělské půdy jinak mnohdy použitelné pro pěstování potravin. Zpracování a doprava rovněž vyžaduje energii - a opět způsobuje emise oblíbeného céóčka. Podle článku v Science Daily může používání biopaliv v konečném důsledku vyprodukovat až padesátinásobek emisí CO2 v porovnání s konvenčními palivy na fosilní bázi. Stručně řečeno v současnosti není využití biopaliv v letectví žádnou výhrou. Pouze alternativou o jejíž ekologičnosti je možné spekulovat. Jinou kapitolou jsou alternativní paliva na bázi použitých olejů.