Zní to hezky, ale z celkového pohledu to nemusí být úplně zas pravda. Je třeba si uvědomit to, že zahájení výroby nových druhů pohonných jednotek znamená výstavbu nových výroben, popřípadě zásadní rekonstrukce stávajících - což opět představuje pro životní prostředí velkou zátěž. Pokud nevymyslíme skutečně čistý pohon, jen vytváříme další a další zátěže.
Ony “alternativní” pohony rovněž v současnosti nic ekologického nepřinášejí. Například elektromobily. Tady se musíme smířit s tím, že elektrická energie určená k pohonu elektromobilů se musí někde vyrobit. A energetický průmysl, jak známo, již nyní patří mezi největší znečišťovatele ovzduší. Elektřina se v automobilech ukládá v bateriích. Zavedení elektromobilů by tedy představovalo značné navýšení výroby baterií (hovoříme zde o milionech tun baterií, které by bylo nutné vyrobit). A opět, jak známo, baterie jsou nepříliš ekologickým zařízením. Mimo to výroba baterií pro pohon elektromobilů je velmi neekologická, a zanechává za sebou téměř gigantickou “uhlíkovou stopu” (pokud máte rádi tento podivný termín). Dobrá, ale co automobily na vodíkový pohon, napadne vás. Nejlákavějším na pohonu vodíkem je v současnosti to, že z výfuku “kape voda”. Ale je tu “ale”. Tím ale je skutečnost, že v současnosti vyrábíme přes 90% vodíku ze zemního plynu (velmi neekologickým způsobem, při kterém se uvolňuje i oblíbený oxid uhličitý, uhelnatý, síra a sloučeniny dusíku). Alternativou zemního plynu je elektrolýza. A opět, k procesu elektrolýzy ke zapotřebí elektrická energie. A to tak velké množství elektrické energie, že by se pro výrobu elektřiny pro pohon všech motorových vozidel muselo po světě vybudovat na stovky nových elektráren. (Mimochodem například v USA projekt vývoje vodíkového pohonu letos /2010/ již pozastavili.)
Ony “alternativní” pohony rovněž v současnosti nic ekologického nepřinášejí. Například elektromobily. Tady se musíme smířit s tím, že elektrická energie určená k pohonu elektromobilů se musí někde vyrobit. A energetický průmysl, jak známo, již nyní patří mezi největší znečišťovatele ovzduší. Elektřina se v automobilech ukládá v bateriích. Zavedení elektromobilů by tedy představovalo značné navýšení výroby baterií (hovoříme zde o milionech tun baterií, které by bylo nutné vyrobit). A opět, jak známo, baterie jsou nepříliš ekologickým zařízením. Mimo to výroba baterií pro pohon elektromobilů je velmi neekologická, a zanechává za sebou téměř gigantickou “uhlíkovou stopu” (pokud máte rádi tento podivný termín). Dobrá, ale co automobily na vodíkový pohon, napadne vás. Nejlákavějším na pohonu vodíkem je v současnosti to, že z výfuku “kape voda”. Ale je tu “ale”. Tím ale je skutečnost, že v současnosti vyrábíme přes 90% vodíku ze zemního plynu (velmi neekologickým způsobem, při kterém se uvolňuje i oblíbený oxid uhličitý, uhelnatý, síra a sloučeniny dusíku). Alternativou zemního plynu je elektrolýza. A opět, k procesu elektrolýzy ke zapotřebí elektrická energie. A to tak velké množství elektrické energie, že by se pro výrobu elektřiny pro pohon všech motorových vozidel muselo po světě vybudovat na stovky nových elektráren. (Mimochodem například v USA projekt vývoje vodíkového pohonu letos /2010/ již pozastavili.)